چگونه حرفه ایی زندگی کنیم؟

1402/10/21 ۱۱:۴۴ ق٫ظ

محقق و نویسنده‌ی بزرگ آقای James Surowiecki باور دارد که در «شرایط مساعد» «خرد جمعی» توانایی جابجایی کوه‌ها را نیز دارد.
خرد جمعی  از آنجایی که برآمد خرد تک‌تک افراد جمع می باشد، قویتر از هوش و ذکاوت یکان یکان اعضای گروه خواهد بود.
رشد چشمگیر ایده ها،استارت آپ ها و شرکت های غول فناوری که روزی از داخل یک پارکینگ کوچک با همکاری چند همکلاسی سر برآورده و تبدیل به ابر کمپانی شده اند و حتی سایت هایی همچون ویکی پدیا که تنها حاصل دست در دست گذاشتن های کوچک همه مردم بوده اند می تواند به ما این را یادآور شود که ما امروز در دنیایی زندگی میکنیم که برای انجام کارها و اهداف بزرگ تنها می توانیم از همکاری با یکدیگر به دستاوردهای «عظیم» برسیم. در دنیای امروز میلیون‌ها انسان از سرتاسر دنیا توانایی کمک به یک هدف مشترک را دارند. در دنیایی که افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف در محیط کار و تحصیل و یا هر خدمتی پیش می آیند و یک مجموعه‌ای از مهارت‌ها را گرد هم می آورند که اگر «آکادمیک» و «اصول محور» به کار گرفته شوند تقریبا می شود با آن هر مشکلی(مسئله ایی) را حل کرد.
اما این کار صورت نمی گیرد مگر اینکه افراد یاد بگیرند با دیگری کار کنند.و پیش نیاز آن یادگیری مفاهیمی است که نه تنها در «زندگی شغلی» به ما کمک می کند بلکه در «زندگی شخصی» نیز از ما انسانی با «اخلاقیات حرفه ایی» می سازد. بایستی یاد بگیریم چطور می توانیم ذهنیت مان را به جای «کمبود و رقابت» بر روی «فراوانی و همکاری» متمرکز کنیم.
یاد بگیریم چگونه هرکس به اندازه‌ی خودش برای حل چالش‌های پیش رو از توانایی‌ها،پتانسیل ها،استعدادها،منابع و مهارت‌های خودش استفاده کند تا سهم خود را از مجموع مسئولیت های پیش رو ادا کرده باشد.
بیاموزیم هر کس چگونه به اندازه آن ارزشی که آورده است می تواند سهم ببرد.
بایستی یاد بگیریم چطور با افراد مختلف با دانش، فرهنگ، سلیقه و دیدگاه مختلف علاوه بر هم زیسیتی مهرآمیز، همکاری و ارزش آفرینی کنیم.

نهایتا در این مهارت، اهمیت یک مفهوم دیگر نیز مشخص می شود و آن Diversity یا تنوع فرهنگی-فکری-نژادی است.
امروزه در همه جا در مجامع سطوح اول دنیا گروه‌هایی که از اعضا با پیش‌زمینه‌های مختلف تشکیل شده اند مستحکم‌تر از گروه‌های همگن و یک شکل عمل می‌کنند.
و زیستن در چنین شرایط و سبک زندگی «Life style» تبدیل به بزرگترین دستاورد «زندگی» ما خواهد شد.
_

بنا دارم نکاتی در ارتباط با «زندگی حرفه ایی» را دراینجا با شما به اشتراک بگذارم در این مسیر «مشتاقانه» نظرات و کامنت های شما را با دقت می خوانم و پاسخ خواهم گفت.

دیدگاه تان را بنویسید

نظر خود را درباره این مقاله بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *